Inspirace k tomuto článku vznikla v jedné uzavřené skupině na Facebooku, kde se debatovalo na téma Konkurence neexistuje. Diskutující ženy byly toho názoru, že nemají konkurenci a odůvodněním jím bylo to, že podnikají autenticky. Prostě tak, jak to je blízké jejich osobě, jak to s nimi souzní. A to je pochopitelně správně a jestli to tak u někoho není, tak je něco špatně.

Ale tvrdit, že konkurence neexistuje je minimálně odvážné. PROČ?

Protože kdybyste neměli konkurenci jste miliardáři! A nebo při nejhorším milionáři. Ano, vážně. Ten, kdo nemá dlouhodobě konkurenci, má nadosmrti vyhráno. Protože monopolní síla je králem trhu. Pokud objevíte díru na trhu, tedy obor, kde není žádná konkurence, troufám si říct, že budete za vodou, ale věřte, že i přesto budete mít během chvíle konkurenci. To je trh a tak to prostě je.

KAŽDÝ MÁ KONKURENCI

Každý má konkurenci, a je jen na něm, jak s konkurencí bude pracovat. Protože i když dva dělají to samé, není to stejné. A všem, kdo s podnikáním začíná, doporučuji alespoň malou analýzu konkurence. Asi vás napadne, že je to zbytečné, že je to ztráta času. Začínám, nemám čas se šťourat v konkurenci.

Zde máte čtyři příklady, proč si udělat, alespoň minimální, analýzu konkurence:

  • Významně vám zkrátí cestu k úspěchu – při analýze konkurence, dokážete vyhodnotit jejich nejslabší stránky a tím, že o nich budete vědět, se jich vy vyvarujete.
  • Zjistíte, kde je vaše silná stránka – zjistíte, v čem vy převyšujete konkurenci a kde můžete šlápnout na plyn.
  • Zjistíte, jak velkou konkurenci máte – tahle informace by vás ovšem neměla zastrašit. Protože jsme si řekli, že všichni mají konkurenci. Víte, ono je rozdíl, když máte dva nebo tři konkurenty, nebo když jich máte desítky. A jak jsme si řekli, když dva dělají totéž, není to totéž
  • Vstoupíte na trh připraveni – veškeré informace o konkurenci můžete zapracovat do vašeho podnikání, a tím mít náskok nad konkurencí.

Tyto informace jsem si skutečně nevymyslela, jsou to marketingové nástroje, které veškeré marketingové publikace všem doporučují, nejen před podnikání ale i během podnikání, udělat. Ten, kdo skutečně chce uspět, si tu analýzu udělá. Nebo možná ani neví, že ji dělá, ale prostě sleduje konkurenci a dělá vše tak, jak to cítí a tím se odlišuje. Dělat, že konkurence neexistuje je krátkozraké. A věřte, že marketingové společnosti je dělají u každého zákazníka. Je to základ v business světě.

Nezatracujte konkurenci, je to zdroj k vašemu úspěchu.