Tuto otázku si pokládá nejeden podnikatel. Na začátku je důležité říct, že být na sociální síti není žádná povinnost. Avšak správně zvoleným a používaným sociálním médiem můžete získat více zákazníků, podpořit váš brand a dostat se do mysli potenciálních zákazníků snadněji a hlouběji. A to všechno s minimálními náklady. To přeci chcete. Ale pozor.

Vy, kteří s podnikáním začínáte, nebo nemáte žádné, či minimální zkušenosti se sociálními sítěmi a chcete si sociální sítě obsluhovat sami, dávejte si obrovský pozor na to, kdo vás používání média učí. Tohle platí převážně pro Facebook. Narazila jsem na několik nesprávných lidí, kteří z vás, neznalých, vysávají peníze, neříkají nic konkrétního, užitečného, kolikrát i nesmysly. A ano, oni se považují za odborníky. Na druhou stranu je férové říct, že se najdou i tací, kteří tomu rozumí a dávají vše do souvislostí. Vše by mělo být v souladu s vaším podnikatelským cílem a mělo by vám to dávat smysl.

Pokud nemáte čas, nebo se z nějakého důvodu nechcete učit obsluhu sociální sítě, svěřte jej odborníkovi. Určitě si hodně rozmyslete, kdo bude vystupovat jménem vašeho podniku či projektu, ale pokud již ten krok učiníte, dejte mu plnou důvěru. Rozsah spolupráce se různí, někdo pouze přidává příspěvky a o grafiku a celkovou strategii se starat nemusí. Jiný má v rukou veškerou komunikační strategii a grafiku. Pochopitelně, že kvalitní obsah je opět základ. Obsah musí být přizpůsobený vaší cílové skupině a opět být v souladu s vašimi podnikovými cíli.

Facebook a Instagram

Pro nás v srdci Evropy je nejznámější sociální síť Facebook a jeho sourozenec Instagram, který v poslední době roste mnohem rychleji. Instagram vznikl jako doplněk Facebooku, který měl být pouze pro autentické fotografie, ovšem časem se změnil. Nyní spíše vidíme, že se používají upravované a někdy až profi obrázky. Obsah a styl komunikace je vhodné upravit tomu, na koho cílíte, kdo je váš cílový zákazník. Obsah by měl být promyšlený, nepostujte něco, že prostě musíte.  Po koronavirové ofenzívě se ukazuje, že Facebook opět začíná více žít a to hlavně díky tomu.

Twitter

U nás méně používaná sociální síť, která má ve světě mnohem větší oblibu. Tweet je krátká zpráva, maximálně o 140 znacích. V České republice je většinou využívaná pro politické, umělecké či veřejné vyjádření. Často ji používají známí herci, umělci. Je to síť, kterou lze využívat jako bezmeznou studnici zpráv spíše veřejného a zahraničního charakteru anebo přesně tak, jakou si ji uděláte. Lze zde sdílet s lidmi to, co potřebujete. Já jsem Twitteru na chuť nikdy nepřišla.

YouTube

Možná se divíte, ale i tato platforma je sociální síť, protože zde můžeme interagovat, komunikovat, odpovídat. Jsem si jistá, že tato sociální síť v poslední době poroste nejvíce ze všech až skokově. Výborná cesta, jak ukázat zákazníkům vaše hodnoty, podnik, jak vyrábíte, návody, postupy. Být zákazníkům blíže, pobavit je, být autentický. Videa uložená na YouTube lze lehce propojit s vaším webem.

TikTok

Fenomén dnešní sociální doby, u nejmladší populace, vyskytující se na internetu. Tato síť byla vyvinuta v Číně a není to zase tak dávno. Specializuje se na krátká 15 vteřin dlouhá videa, kterým lze upravovat hudbu i vlastní zvuky, přidávat různé filtry. Obsluha je velmi intuitivní. Takže pokud máte produkt, který je cílený na mladou populaci, tak tato sociální síť je přímo pro vás.

Pinterest

Oblíbená síť pro všechny, kteří mají rádi vizuální informovanost. Najdete zde piny, které jsou rozděleny do všech možných oborů, pokud se chcete k jednotlivému pinu vrátit, musíte si ho uložit na svoji nástěnku. Nástěnky lze rozdělit do jednotlivých témat, dle svého uvážení. Výborné pro různé infografiky, návody, postupy s proklikem na váš web.

LinkedIn

Prezentuje se jako profesionální síť odborníků různých oborů. Lze zde navazovat kontakty jak B2B tak i B2C. Myslím, že svého vrcholu tato síť ještě nedosáhla, přesto online marketing lze využít i na této síti s různými strategiemi. LinkedIn prochází v poslední době mnoha změnami a snaží se přizpůsobit a nabídnout své portfolio lidem, jež nemají žádnou profesionalitu.

Tohle je pouhý průřez s nejpoužívanějšími sociálními medii v našich končinách, existuje mnohem více sociálních sítí, které jsou již odborně založené.

Pokud potřebujete poradit ohledně sociálních sítí, neváhejte mě kontaktovat a probereme co je pro váš projekt nejlepší a co je ve vašich možností.